Aku Menulis Lagi

Aku menulis lagi. Entah untuk kali keberapa pada hari ini. Biasalah, hati tenga sedih kan. Okay, bukan aku nak mengemis belas ihsan kat sini. Aku mahu menulis tanpa memikirkan tatabahasa yang betul.. Sorry. Apa yang aku mahukan dalam tulisan aku ialah pengertian. Pengertian kehidupan. Mungkin, bila korang membaca tulisan aku ini korang akan berasa harmoni tanpa sebarang konflik kehidupan.. Tuuihhh !


Aku cuba sedaya upaya untuk menulis dengan pengertian walaupun tulisan aku ini bukanlah pebret orang ramai untuk dijadikan bahan bacaan dorang dan kadang kala ada yang mneyindir dengan penulisan aku nih. Ada lah orang tuh kan. Aku mahu kamu menghormati manusia lain dan jangan lah kamu sombong dengan keadaan kamu oke?

Aku menulis lagi nih. Menulis sebab nakkan kebebasan. Minda yang bebas dari cengkaman perasaan sendiri. Maksud aku perasaan aku yang serba tak menentu sekarang nih. Aku mahu minda yang bebas agar aku lebih berani menempuh kehidupan. Sama ada kehidupan yang baik atau buruk, aku mahu kamu mengerti dari tulisan aku yang aku mahukan kamu taat dan percaya arahan Tuhan. Ya, aku bukan lah seorang pelajar IPTA yang bijak dalam hal agama atau syariat Islam. Cuma, bila aku menulis kerana mahukan kebebasan, aku juga harus ingat yang selagi aku ini hamba Tuhan, tiada istilah 'kebebasan' sebenarnya. Hidup kita penuh dengan peraturan dan selagi kita hidup, peraturan itu tetap wujud. jadi, bagaimana dengan kebebasan yang aku pinta sebentar tadi? Haih....

AKU MENULIS LAGI hari ini, setelah melihat status salah seorang warga FB (lelaki) yang intelek otaknya mengatakan yang kaum wanita itu kurang matang. Kepada si lelaki tersebut, semahunya aku berteriak di FB 
di ruang komen dan di bawah status nya itu . Bukan berteriak kepada kamu sahaja, malah kepada orang yang sehaluan kamu tadi. Hey, sedarlah.. Kalau kamu mahukan anak dan kasih sayang, perempuan jualah yang kamu cari, bukan? Melainkan kamu itu gay yang semata-mata mahu lari dari perempuan yang kurang matang itu. (ini)


Haaakkk Ptuuuiihh !



7th Nov 2010





Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 Yang Komen:

Anonymous said...[Reply to comment]

Awesome posting. Benar-benar menikmati membaca posting blog Anda.

Anonymous said...[Reply to comment]

Anda membuat beberapa poin bagus di sana. Saya melakukan pencarian pada subyek dan ditemukan terutama orang akan persetujuan dengan blog Anda.

Fruity Cherry Heart

♥S.O.U.L♥